FAQ items aan het laden...

Social Media

Het doel van Social Media is om in contact te komen met je doelgroep. Door interactief te communiceren bouw je een betrokken community. En dat is belangrijk. Zodra er wordt gereageerd op berichten wordt het bereik van de doelgroep hoger. Facebook plaatst bijvoorbeeld een bericht in eerste instantie bij slechts 20% van je volgers. Op het moment dat er op het bericht gereageerd wordt, plaatst Facebook het bericht bij nog eens 20% van je volgers.

Een Social Media kanaal waardeert berichten die relevant en aantrekkelijk voor de doelgroep zijn. Op deze manier moeten een bedrijf of merk zorgen dat de berichten die geplaatst worden, aansluiten bij de doelgroep. Reageren op berichten is net zo belangrijk als het plaatsen van berichten.

Social Media kanalen
Social Media omvat verschillende kanalen gebruikt door verschillende doelgroepen. Volgens een onderzoek in Nederland van Newcom 2017 worden de volgende Social Media kanalen het meest gebruikt.

Social Media kanalen
Social Media omvat verschillende kanalen gebruikt door verschillende doelgroepen. Volgens een onderzoek in Nederland van Newcom 2017 worden de volgende Social Media kanalen het meest gebruikt.

Social MediaJaarlijks gebruikDagelijksDoelgroep
Snapchat1.900.000960.00015-19 jaar 58%
20-39 jaar 24%
Pinterest2.400.000381.00015-19 jaar 18%
20-39 jaar 22%
40-64 15%
Twitter2.600.000   871.00040-> 66%
Instagram3.200.000   992.00015-19 jaar 58%
20-39 24%
Google+3.600.0001.200.00040 – 45%
LinkedIn4.300.000   400.00020-39 8%
40-64
Youtube7.500.0001.700.00015-19 63%
19-24 83%
25-40 65%
Facebook10.400.0007.500.00040 -> 60%