LinkedIn is het meest gebruikte Social Media kanaal als het gaat om de zakelijke markt te bereiken. LinkedIn is zeer geschikt om je als bedrijf te profileren, personeel te vinden of in contact te komen met potentiële klanten.

Op LinkedIn zijn er drie mogelijkheden om je bedrijf te profileren:

  • LinkedIn bedrijfspagina aanmaken:
    Zorg dat je bedrijfspagina volledig ingevuld is met:

    • Een goede afbeelding van je bedrijf, product. En vergeet vooral je bedrijfslogo niet.
    • Onder de afbeelding zet je een pakkende tekst die goed omschrijft wat je als bedrijf doet.
    • Het is mogelijk om op de bedrijfspagina updates te plaatsen die interessant zijn voor je doelgroep.LinkedIn bedrijfspagina: informatie over je bedrijf met  de benodigde updates.
  • LinkedIn Groepen: door lid te worden van relevante groepen die interessant zijn om je vakkennis of productkennis te delen, kom je ook meteen in contact met je doelgroep. Ook is het mogelijk om zelf een groep te starten om bijvoorbeeld een discussie te starten of meningen van je doelgroep te weten te komen.
  • LinkedIn Showcase pages: uitlichten van specifieke producten of diensten

Training LinkedIn zakelijk inzetten

Samen kijken we hoe zowel het persoonlijke als het zakelijk LinkedIn profiel ingezet wordt. Wat kan er aan het profiel nog verbeterd worden. Daarnaast gaan we kijken hoe we de doelgroep beter kunnen bereiken met berichten en in welke groepen de doelgroepen zich begeven.

Heb je nog geen zakelijk LinkedIn profiel dan kunnen we die samen aanmaken.

Ben je benieuwd hoe je je bedrijfspagina kunt optimaliseren om er meer voordeel uit te halen? Vraag de scan aan.